torsdag 19 augusti 2010

Västkusten..

Äntligen torsdag!

Inte för att veckan gått långsamt utan snarare tvärtom, veckorna bara rusar nu..
Men i eftermiddag åker vi äntligen till västkusten och ska tilllbringa helgen där med min kompis och hennes familj.
Har varit väldigt lite på kusten de två sista sommrarna eftersom vi har ett hus som vi gjort mycket med och som det är roligt att greja med.. Då får man ju prioritera lite!!
Men har varit på kusten så här på sensommaren förrut och det är helt underbart, mareld & kornblixtar..
Behöver inte va badväder så länge det inte ösregnar så att vi kan vara ute och njuta..
Kommer nog att göra någon dagstur också kan jag tänka mig!

Nu har jag packat färdigt så när P kommer kan vi bara åka... härligt!!

Några favoriter när man åker till västkusten:

-Coffe room på smögen, största kanelbullarna du kan tänka dig:) och god lunch..
Skäret på smögen, underbart frukostbröd och räkmackor, och alla tänkbara fikasorte smakar himmelskt..
Alla skaldjursbodar på smögen...
Sommargott på smögen, färskt & riktigt riktigt gott godis.. 
Alfons summershop Hunnebo & smögen, bara fina kläder & saker
Huset breve´ i Kungshamn, rolig inredningsbutik
Och sist men icke minst.. Lantz möbler i Hunnebo, finaste inredning & möbelbutiken som finns!!

Ja ni märker att det kommer att bli en del fika..:) Men det är ju det man ska göra när man åker bort!
En favoritplats för mig är nog ändå fisketången i Kungshamn, bara strosa och njuta och det kostar ingenting!! Här har jag badat och varit på sommrarna sen jag var liten liten.. Hoppas att jag föra vidare den traditionen!

Visar lite bilder från kusten!!

Smögenbryggan


Sotekanalen mellan smögen & Hunnebo

Lugnt vatten...

Jag midsommar förra året, påväg till Hamburgsund



Min P på midsommardagen -09


För två år sen påväg till Hunnebo..



 Ha en bra torsdag alla, stor kram från mig

1 kommentar:

Åsa sa...

Hej!! Träffade din syster Katrin igår och hon berättade att du börjat blogga när jag frågade hur det var med dig, så jag tänkte bara tala om att jag varit här inne och kikat!! STORT grattis till magen (detta visste jag ju redan iofs). Det var så himla längesen vi sågs ju.. Vilket otroligt fint hus du verkar ha oxå och vad lyxigt med den där poolen. Vore jättekul att ses nån gång. Kanske kan få till en fika nån gång, du, jag och Madde kanske?? Kram Åsa L