lördag 14 augusti 2010

Goá dag

min förmiddag..
uppdelad i kapitel

urvackra illustrationer & ord
"första åren bok" från Åhlens



Hej alla lördags njutare..
Jag är verkligen en av dom... sov ganska länge och har precis ätit en ganska lång frukost med DN, gillar kulturbladet skarpt!! 
Och idag ska det bakas igen, men matbröd denna gången. Bakar ett styckbröd som jag kallar för grötbröd, avsvalnad gröt är nämligen en av huvudingridienserna blandat med linfrö (krossade), solrosfrö och vilka andra grovamjölsorter man gillar!! Jag brukar även ibland mosa i massa bönor i konserv (det känns inte då) och då blir brödet ännu mer protein"laddat"... 
"Man tager vad man haver"
Det här brödet bakar jag oftast och det blir verkligen jätte gott och matigt..

Eftersom jag inte kan måla med de flesta färger så kör P järnet på utsidan och målar staketet, är ju begränsade timmar man kan måla utomhus nu när det börjar närma sig hösten!! (vilket är underbart, är en riktig höst människa..)

Ikväll kommer mina syskonbarn L & G till oss medan föräldrarna ska på kräftskiva, men dom kommer sen och ska sova över:) jippie!! älskar när det är mycket folk i huset..

Nu ska jag fortsätta med knådandet, visar också presenten som P fick häromdagen, ett riktigt bra presenttips till den nyblivne mamman & pappan.
Den här boken innehåller fina illustrationer och massa gulliga dikter och ramsor, plus att den är snygg!!


Ha en fin lördag alla, kram från Charlott

Inga kommentarer: