måndag 23 augusti 2010

härlig helg..

Hej alla..

Har inte blivit något inlägg tidigare idag har liksom varit full rulle!!

Vi har haft en underbar helg med väder från ösregn till solsken, igår var det en rikigt fin dag..
Fredagen tillbringade vi på smögenbryggan med fika och stros:) Kan ju säga att vi har kompletterat varandra väl vi som semestrat:) De trötta stolta nyblivna tvåbarnsföräldrar och vi, eller jag i "grav" koma.. kände för första gången under helgen att jag inte orkar riktigt som de varit hittils, de 9-10 kg uppgång gör sig påminda!! Men hur underbart är det inte när alla känner så och tycker det är skönt att få vila lite middag.. Men deras barn är helt fantastiska och det är tur att man väntar barn annars hade de nog blivit ett sug efter denna helg.
Vi har ätit mycket skaldjur och tillagat färsk fisk så nu är den omega 2 och 3 kvoten fylld för ettt tag framöver.

På lördagen åkte vi till Lysekil och havets hus i ösregn, men kom ut några timmar senare och bjöds av solsken och en fin kväll!! I lysekil gjorde vi helgens enda shopping, en fönsterlampa till bebisrummet som jag sett inågra inredningstidningar men som jag inte lyckats stöta på förrän nu.. ska visa den under veckan.
Påvägen hem igår stannade vi i Hunnebo och käkade och kikade i några butiker, och jag måste säga att man börjar bli frestad nu.. ska bli roligt att förnya lite höstkläder om några veckor!
Så helgen har varit toppen..  Om man bara kunde skippat hemresan, för det är väldigt väldigt jobbigt att sitta i bilen nu, varierar sätet från fällkniv till liggande hela tiden. Igår slutade det med att byxorna åkte av och att jag ligger med bälte på sidan raklång i nästan två timmar.. inte så säkert!! men pauserna hjälpte inte alls som påvägen ner?? knepigt men det trycker upp så jag blir lite yr..


Idag har jag haft besök av söta Z så vi fångade det fina vädret och lapade lite sol i några timmar, hon hade med en present som innehöll världens sötaste sett till bebisen i hallonrosa & vitt, Tack snälla ni..

Nu ikväll har vi varit på sjukhuset på förlossningsinformation, väldigt mycket matnyttigt faktiskt.. Två väldigt gulliga & rutinerade barnmorskor stod för info till denna stora ( för vi var många) skara.. Känns ganska så nära nu..


Rainbow bokhylla från www.mio.se


Den här veckan ska vi hämta hyllan som vi beställt till barnrummet, de ringde nämligen i torsdags och sa att den redan kommit:) skoj skoj! Visar den..

Visar även våra markiser som vi köpte i våras, matt svarta med rak follad kant! Vi är väldigt nöjda med dessa, håller solen perfekt borta från kök och vardagsrum.


Det var nog allt för idag:) Ja vet väldigt mycket text nu...
markiser från http://www.solamarkiser.se


Men sov gott & tack för idag,  Stor kram från mig

Inga kommentarer: