onsdag 11 augusti 2010

Före och efter.

Slagbordet köpte jag för 150 kr, inte så jätte snyggt men välbehållet och helt..

Jag köpte den gamla köksoffan på samma ställe för 650 kr!!! precis en sån vi letat efter till uteplatsen..

Så här blev slagbordet & soffan efter slipning och målning..

Med båda klaffarna uppfällda kan man sitta 8 peroner runt det!




Hej alla fina!

Ja så där blev soffan och bordet till uteplatsen efter några timmars slipande och målande. Vi testade att sprutmåla både soffan och bordet och vi blev väldigt nöjda, färgen lägger sig tunt och det blir ett jämnt resultat.. Kan varmt rekomendera att investera i en färgspruta om ni ska rusta/ renovera några möbler!!
Vi har gjort om många möbler och slipat och målat men om man inte vill ha tydliga penseldrag...(som man vill ha på vissa saker) så pröva att spruta!!
Vi hittade stilen vi ville ha på matmöblerna på Santorini på en "skit" snygg restaurang/cafe/ bar.. ska visa bilder därifrån... De hade massa udda träsoffor och stolar omklädda i dusa färger, även deras parasoll var tillverkade i smala smala träribbor som stora fyrkanter över bord och soffor!! (nästa år:))

Utanför här händer det grejer.. räcket runt pooldäcket byggs och det med en hiskelig(??) fart. Och jag tror... det kommer bli jätte bra.

Jag ska stryka bebissaker ( ja mamma det är sant..) ivarjefall påslakan och örngott:)
Sen ska jag göra iordning två tavlor som ska passa in i rummet.. Är i vecka 34 nu och helt plötsligt känns det som det har gått oerhört fort.. Men oj vad jag längtar efter hennes födelsedag!!

Nu ska jag dricka elva kaffe med snickarna, ska bjuda på äpple & kardemumma muffins!!

Ta hand om er, kram från Charlott

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Va fina möblerna blev! Vad använder du för färgspruta och är det någon special färg som är dyrare?

/Anna