fredag 13 augusti 2010

Härliga fredag..

Bullar på jäsning, lite varstans..



Fina muffinsformar lockas jag av att köpa, dessa är från Rice (finns på kardemumma i stan)

Vaniljmuffins med crunch (ju större desto bättre)


Fina fina fredag..

Min fredag har haft en bra start, var på rutinkontroll på MVC och innan det på labb och tog prover. Inte för att man går runt och är konstant nervös men det känns så skönt när barnmorskan säger att det ser jätte bra ut och att magen känns fin!! Man blir bara så lättad och nöjd då!! Bebisen ligger med huvudet neråt bäcken och just nu hade hon ryggraden efter min vänsterkant, vilket förklarar de riktiga "buffarna" mot högersidan av bröstkorgen...  Vi följer våran kurva bra  och magen  mätte 32cm nu!! 
När vi kom hem så  kom L och  hennes söta S och hade köpt med sig lunch, god sallad från Mache.. Mysigt att bara tjata och prata lite, blir ju mest bebisprat men så är det väl nu för en stund?? (år?)
Vi planerade lite för nästa helg då vi ska åka till kustenpå lite mini semester, verkar som ett ganska bra hus vi fått tag på.

Som sagt va i dag är det fredag den trettonde, tror att det kan vara en riktig lycka dag jag!! I dag är dagen BF för ett härligt par, P´s bästa kompis och hans fina fru.. Gud va underbart, längtar till de ringer..

Idag blir det en ganska lugn dag, ska laga lite god mat och fortsätta måla på tavlan som jag börjat på, saknas bara ett gott rödvin!! 

Visar skötväskan som vi köpt, hittade en som jag gillade som utan att jag visste var i sammma märke som vagnen.. Letade ju efter en som inte var så girly girly, den här är lite maskulin och passar bra till en pappa me:)) 

Ha en jätte bra fredagskväll, ta de me ro!!

kram från Charlott

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå härliga fuktiga varma freda,väldigt goda bullar o muffins ,hoppas att man får smaka på sönda? P behöver väl inge maskulin väska han som ä så hes isin stämma .... skämt o sido njut av en lugn kväll för i mörrn kommer vildarna kram storasyster.