fredag 27 augusti 2010

Bakstuga..



Hej på er.

Ja då var det fredag igen.. en av veckans bästa dagar!!
Jag har varit hos barnmorskan idag på förmiddagen:) alltid lika häftigt tycker jag. Allt såg bra ut och magen hade växt en ynka centimeter.. men det kan tydligen vara så emot slutet, men det följer MIN kurva bra. Huvudet ligger långt ner nu... så inte konstigt att det börjat trycka på lite! Lyssnade även på det lilla hjärtat som slår och slår, orhört fascinerande att det gör det!

Efter det har vi som sagt haft "bakstuga" här, tror lilla grynet gillar det lika mycket som mig (alltså deg & smet..)  Har bakat massa sorter med småkakor.. chokladsnittar (men blev inte alls som mammas!), lemoncurd kakor, brysselkex allt i dubbelsats, så nu jäklar ska det bli kafferep!! Ja gillar ju sånt ja, elva kaffe, småkakor och söta koppar med arsiette till.. Mer sånt!!
Men nu är det klart så nu ska det frysas i mina fina gamla burkar:)



Kolla de här skönheterna, ska övningsgöra dom inom en snar framtid... Macarones (franska specialiteter)



Nu ska vi åka & köpa  fredagsmiddag, tror det blir ryggbiff  & sallad med advokado och dijonvinegrette.. mumsigt!! 
Jag ska även smyga med  plockgodis och  lite nötter..
ha en god fredag, stor kram från mig

Inga kommentarer: