måndag 16 augusti 2010

Nu tar det sig..

www.flugger.com

lasyr färg från flugger


Här syns våra nya svarta markiser från iår, huset är nu ljus ljus gult men blir vitt nästa år!!

Hårt slitande grabbar P & J





Hej nya augustivecka!

Hoppas att helgen har varit bra? Min helg har varit varm och bra..
Idag om några timmar ska vi på vårt andra ultraljud:) ska bli så häftigt, nu kommer man ju kunna se vad som är därinne... Tänk ifall hon säger att det är en liten kille!! Då blir det snabbt hem och köra blåfärg på allt.. Nej då, jag känner mig så säker på att det är en liten go´ tös i magen.
Det var en önskan vi hade att få göra ett ultraljud till, och det var det inga problem med att få.. 
I den veckan vi är nu så är genomsnittslängd mellan 40-45 cm och vikten mellan 2000-2500g, det kan ju naturligtvis variera men som sagt va de svenska snitten!!
Jag i vecka 34, vid frukosten i lördags...



 Bara allt ser bra ut så får det vara en hon el han, lång el kort.. 


Det tar sig som sagt och i helgen har det målats för fullt av min duktiga P, är så olika rön om målning när man är gravid, en del säger att vattenlöslig färg inte är farlig och andra tycker man ska avstå helt.. Jag väljer att avstå helt med den starka utefärgen, den är vattenlöslig men ger tydligen ifrån sig ångor som kan ge yrsel och illamående... jag fixar med annat istället!!
Men det blir väldigt bra, känns helrätt att vi valde ribbor och att det blir svart kommer ge så snygga kontraster mot allt de vita som blir:)

Visar några bilder från igår!

Ha en fin måndag, och var rädda om er.
Kram från Charlott

Inga kommentarer: