fredag 8 april 2011

Lite lime..

Den här fina ljuslyktan fick vi av min mamma när hon var här förra veckan och hälsade på, Tack! passar perfekt in i vårt lite "limeade" vardagsrum.. ganska häftigt mönster.



Hej veckans bästa dag!!

Tjohoo för fredag, trots att jag nästan har fredag hela veckan lång.. Men nu är det ju helg vilket betyder att P också kommer vara ledig:)

Nu sitter jag packad och klar för att bege oss mot Deje badhus:) Idag ska det nämligen bli premiär för babysim, det har smart nog drop in fredagar och söndagar mellan 14.00- 16.00, perfekt säger jag.
I dag ska jag och Svea åka med Anna och hennes Nemi.. Kuul.
Och så vet man ju att efter det nalkas det ju fredagsmyys som må vara det bästa av det bästa.. Ikväll ska vi laga till Oxfile och råstekt potatis med nån gotti sås till, blev så sugen på det när jag såg Per Mobergs "Va blir det för mat" häromdagen.

Det här var Sveas kexpremiär igår.. sådär tror jag, men ganska så roligt att pilla med!!
Älskade lilla kladdunge.

Igår var en effektiv och härlig dag! Passade på att storstäda köket, luckor, kyl, skåp... och badrummen när Svea hade sina sovtimmar på fm, en riktig vårstädning.
Sen gick vi ut i det fina vädret med A & N och gick en riktig långis och när vi kom tillbaka hem kändes det så trist att gå in igen så då tog vi fika i solväggen, jag hann även med att börja "vårstädningen" ute som vi har planerat till morgondagen. Är så sugen på att plantera lite vårfint i krukorna nu!!

Hade en super rolig kväll igår, tack fina ni.. Vi träffades på stan för en afterwork eller, vad säger jag aftermama kanske?? trevligt var det i varje fall och alldeles alldeles lagom, mycket skratt och mycket minnen!

Nej nu ska jag kolla till lilla S som fortfarande sover..

Ha en fin fredag, kram från mig

Inga kommentarer: