tisdag 5 april 2011

Badkar..?

Vi har ju som sagt inget badkar..(trots att vi har tre badrum i huset??) men förra veckan var jag på badkarsjakt och hade bestämt att jag skulle slå till utan att fråga herrn i huset.. istället överaska och be att få det hemkört och monterat. Men.., så blev det ju inte för jag fick beslutsångest!! fanns på tok för många att välja mellan.  Men när vi är hos mormor & morfar passar vi på, helt underbart. Men nu är det ett par månader sen.

Hej Tisdag!

Hoppas dagen varit bra för er? Här har det småregnat och ösregnat om vartannat idag så vi har haft en inomhusdag med massa mys.

På förmiddagen var vi och tränade (säger vi eftersom Svea är med, på barnpassning), så skönt att köra dagpass man är ju som piggast då. I dag körde jag ben, rygg och lite mage, magträningen består "bara" av plankan och benuppdragningar som tränar de inre musklerna alltså stabiliteten.
Började att köra mage ganska hårt i februari men har lagt ner de eftersom magen ska dra ihop sig en centimeter till innan musklerna är helt ihop.
Kan vara så att det inte drar ihop sig helt men ger till juni innan jag kör de riktiga situps igen..
Annars är det ju risk att det blir en liten bula mitt fram på magen!

Ett sätt att kolla: Lägg dig på hårt underlag, spänn magen och känn med fingret i naveln eller precis över. Då ska glipan kännas om det inte är helt ihop, avvakta då ett tag med de yttre magmuskelövningarna.
Nog om detta..

Efter träningen kröp jag och Svea ner i sängen och skulle vila, vilket vi verkligen gjorde:) vaknade 2,5 timme senare.. väldigt skönt!

Nu har vi kört soffmiddag med Bolognese och slutspelshockey!


Behandlingen igår var underbar! När massagen var slut visste jag att det var en hel timmes ansiktsnjut kvar..  goda tid, mer av sånt!
Inte för ofta men nån gång då och då ska man nog skämma bort kroppen.

Nu ska jag vara lite social igen, ha en fin kväll..

kram mig

1 kommentar:

Villa Tallbacka´s Home sa...

Hejkära ni! Åh va go hon är, såå söööt, lite lik moster va!? Ha ha
Sköt om er och kom snart hit vi längtar!!! Kramizar moster och kusinerna på Tallbacka