fredag 17 september 2010

Singin in the rain...

What a glorious feeling i´m happy again...  Söt låt!!

Har ni inte sett den här filmen?? så gör det, en perfekt höstfilm när det regnar som värst..



Hej fina fredag!
Hoppas ni alla har det bra och att ni njuter av att det snart är helg..

Idag är det inte vilken fredag som helst, det är nämligen mâtens fredag, så "hej på mâten".
Hoppas verkligen att det kan få vara en solig och fin helg som det brukar vara när det är, för det mesta vill säga... kommer ihåg år det har ösregnat men nog fanken har man gått gått gått!
Fina minnen det:)
Skulle faktiskt gärna åka hem och njuta av mâten och allt som hör till: Först och främst kålsoppan med mammas frikadeller, så himla gott... och allt annat gott som fikonkonfekten tex!!
Har som mysiga traditioner då med mys hemma hos syster på fredagkvällen och "öppet hus" hos mor & far på lördag eftermiddag & kväll med indruttande kålsoppegäster..

Jag gillar detta skarpt så traditionen ska ju självklart leva vidare med våra barn...:) Min P gillar ju denna tradition lika mycket som mig så det blir nog inga problem:) mohaaaaa!!!
Nej då skämt å sido.., en helg som alla behöver! För så mycket frisk luft och motion som alla får den här helgen står nog överst på friskvårdslistan..
Så alla mâtens besökare, ha en bra helg!

Fina lilla E för ett par år sedan..

En lycklig liten L... ( Och säkert en lika nöjd mamma:)

Kusinerna in action.. G & E

Idag njuter jag av att det är fredag! Jag håller på att baka grötbröd och pysslar lite här hemma..
Har en outtömlig energi så det går faktiskt undan här på dagarna, inte riktigt min grej att inte ha nått i händerna.. Så då gäller det att syselsätta sig!

Ikväll står ett snabbbesök till IKEA på listan (är ingen långdragare där..) massa blockljus och mer silver stakar ska inhandlas till tv-bordet.. 
Sen blir det god mat... & myyys...:)


Ta hand om er, kram från mig

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på maten själv fast du inte är här tråkigt väldigt tråkigt men men vi tar igen det nästa år kram storasyrran.

Anna Charlott sa...

Ja vet.. jätte trist!!
Klart vi ska ta igen det nästa år, och då med lite röd tjut i glasen:)
Ha en mysig kväll.
kram från mig