lördag 18 september 2010

"Grynets" första skor..


Kolla vilka godingar.. Grå fiskbenstickade små tosser.. Kunde inte låta bli när jag fick se dessa, tänk va fint ihop med den grå stickade klänningen:)


Hej lördag!
Hoppas att ni har det bra? Jag har sovit som en prinsessa inatt så jag känner mig väldigt utvilad. Men det har åskat och regnat rejält, riktigt hösthärligt!!

Nu på förmiddagen har jag tagit bladen från alla mina fina basilikaplantor och gjort hemmagjord Pesto, mums!!
Jag gör en ganska enkel variant med: Basilika, riven parmesan, olivolja, vitlök och lite citron, salt och peppar som får mixas ganska kraftigt i blendern. Sedan häller jag det på begagnade små glasburkar (avslutar med att toppa med olja så att det inte blir torrt..) Enkelt och väldigt gott!




Nu ska jag fortsätta dagen med lite utomhusgöra, ta in dynor, vika stolar, tömma krukor och ett försök till att sopa och kratta lite barr(?..)
Senare ska jag på "förfest"...:) mina vänner ska på Ladies night men jag har valt att avstå!! Men lite stämningen och känsla ska det bli... Kuuuul!

Ha en fortsatt fin dag alla, stor kram från mig

1 kommentar:

Elise sa...

Hej vännen! nu har vi varit på mâten, jag mattias å lovisa. Nu blir det kålsoppa hos mor å far!
Stora kramar Elise