onsdag 15 september 2010

Längtan till Oslo..

Utanför den fina blomsteraffären på Grunerløkka..

Se på det här.. Slottet och Karl-Johann!!!


Hej på er..

Ja idag har jag haft ett riktigt Oslo sug, låg vaken nästan hela natten och kunde inte sova så jag varvade timmarna med tidningen Mama och minnen från min Oslo tid... Och herre jisses vilken längtan jag fick att åka dit! Så nu har jag planerat (bara i tankarna..) att december månad får bjuda på en liten tur, och då är det ju som vackrast och mest stämningsfullt överallt. Karl-johann och tänk Grunerløkkas små underbara butiker!! På Grunerløkka finns den finaste barnaffär som jag någonsin varit i, den gick jag och min Oslo sambo titt som tätt och kollade i.... Sprell heter den. Och tänk nu:).... nu finns det ju anledning till att shoppa också.

Jag var i Oslo december förra året och träffade alla underbara vänner och njöt av staden, det ska det bli i år med, fast i år med en liten skatt i bagaget:)
Kolla detta gäng... Det här var fredagen då vi lämnade in våra examensarbeten!! (slutet av maj -09)
Oslo är så oerhört vacker stad och en perfekt strosar stad, för man kan verkligen gå runt till de olika delarna om man orkar..
Just nu skulle jag vilja stå utanför "Godt bröd" (låg på vägen hem från skolan på Grunerløkka) och bara gå in och köpa världens godaste muslibröd och solskensbullar( bullar med maaaassa klet i mitten..) och sitta där och njuta..!!

Tiden som har gått sen jag flyttade hem har bara rusat, över ett år sedan nu.. Tycker inte det är alls längesedan jag bytte om och gick mot den neongröna loggan ELEXIA, antagligen det bästa gym jag någonsin kommer att träna på. Sen att det låg 100m från våran lägenhet gjorde ju också att passen blev måånga!  De dagar som jag tränade innan skolan så fick man frukost när man var klar, det ni Sats..:)
Såg för ett par månader sen en bil med en stor Elexia logga på här i Karlstad, blev ju lite eld & lågor då någon som vet?? inte i karlstad väl??
Sats är jätte bra och jag är super nöjd med dom.. Har frusit mitt kort nu i tre månader, sen får vi se hur dagarna ser ut:) Lite annan prior då kanske??

Nej nu ska vi äta lasange rester från igår. Tack för mysig lunch date i dag M & C, gööör trevligt ses på lördag kväll.

Ha en fin kväll alla och var rädda om er, kram

Akerbrygge sista dagen efter en mysig hotellfrukost!!

Här bodde jag...

1 kommentar:

Paula sa...

Inte bara du som saknar oslo,oslo saknar dig! Hoppas allt är bra med dig min älskade vän. Kram paula