onsdag 8 september 2010

Blåbärsbullar..



Hej denna onsdag!

Ja här har det bakats idag också, börjar bli lite i frysen nu:) Men jag var tvungen att prova Leilas blåbärsbullar.. har blivit bjuden på dom men aldrig gjort dom själv.
Dom är riktigt goda!! och dessutom ganska enkla att baka..
Nu är bullarna provsmakade utav mig och M som har varit här och fikat, pratade lite om den tjejtripp som vi ska göra mot vårkanten... längtar redan!!

Igår kväll satte vi oss och sorterade korten som vi framkallat så nu finns det ytterligare ett album som det är kort i... Väldigt väldigt roligt när det väl är klart faktiskt!! Ett rent Greklandsalbum blev det och senare ikväll ska jag göra iordning ett "projekt"album från utsidan av huset, alltid roligt att ha så man ser vad man gjort.

I eftermiddag kommer P´s bror med familj hit på middag så nu ska jag sätta fart och göra klart den, blir en riktig husmanskost middag med hemmainlagd gurka till:)

Visar några bilder på stolen som jackan hängde på som jag fick när jag fyllde år! Det är faktiskt en numrerad Mademoiselle tillverkad på Edsby verken (1950-talet??) Vi fick den av P´s mormor när hon skulle flytta till mindre boende, då hade den stått i ett förråd i många många år!! 




Ha en fin eftermiddag & kväll och njut av det fina vädret. kram från mig


 

Inga kommentarer: