måndag 16 maj 2011

Dophelg.



Ljusrosa & vitt..
 "Temat" för dopet var ljusrosa och vitt, kakor, tårtor  och dukning.
Älskar ju allt med tillställningar och dekoration att göra så nu fick jag ett utlopp för det denna helgen!
Presentationslapparna  har jag gjort i InDesign och använt mig utav  en äppelblom som jag fotade förra veckan (dock lite nedtonad här). 


Hej ny vecka!

Hoppas ni haft en fin helg? Vädret har ju  överraskat oss kan jag ju säga!! Till det positiva, hade ju planerat för en dopcermoni utomhus.. och det blev av.
Vi var på hembygdsgården i Kil med vackra Fryken som utsikt.
 Några friska härliga vindar och även lite solstrålar bjöds det på under akten.

Vi  dukade och förbered  det mesta på lördagskvällen  så det hann faktiskt med att njutas under själva dopdagen! En fantastisk dag, tack alla som deltog och tack för alla fiina presenter som Svea Karolina fick.
Svea fick så mycket fint, men det får jag visa en annan dag..
Det gick så bra under hela akten, enda tåren var när hon fick dopvatten (som var iskallt kom vi på, det hade stått ute lääänge(:  ) på sig. Annars så var det en väldigt  nöjd och jag tror en fantastisk social lite tjej vi har. Två psalmer och en fin predikan, alldeles lagom. Med fantastisk vackert trumpetsolo, -Du varg (ur Ronja Rövardotter) och som avslutning -Ack Värmeland.


Det är verkligen fantastiskt det här med att vara mamma och förälder! Vilken ära..
 Så vackert!

 Vi hade kaffe och tårta i den lokal som det brukar vara konstutställningar, så vita väggar och bra belysning.. Inget vidare kort men  äppelblom och gelehallon som dekoration, jag hade även gjort"-Jag,Svea Karolina" ramar och placerat ut på borden med lite info om dopklänning, dopskål, namn o s v. Ett bra tips till er som stundar dop! Dessa had jag också gjort i InDesign med Svea som bakgrund såklart..

Barna fick ett eget barnbord.. Tips nr,2 pappduk, pennor och lite roligt godis så trivs de flesta barn:)
Vi hade jellybeans, olikfärgade kultuggemi, rosa och ljusblå sockervadd på bordet, plus att de fick en egen tårta eftersom Gustaf mitt gudbarn fyllde nio år, Grattis världens bästa Gustaf!

Vi hade även köpt heliumballonger som vi blåste upp och släppte i taket och dekorerade stolarna med. (Tub finns att hyra på AGA.. dock för dyrt!!! galet)


En underbar dag!

Inga kommentarer: