tisdag 10 maj 2011

check check check..

Min goda lilla snabblunch..


Hej fina tisdag.

Som för mig & Svea ses inifrån huset ut på det fina vädret(: Trist!!
Ingen box eller annan träning blir det heller.. så himla tråkigt.

Jag känner mig fortfarande gonomtät i hela huvudet så innesyslor blir det för oss i dag trots det vackra sommarvädret. Har kryssat av det mesta på min "att-göra-lista" däremot, Svea sover och har sovit i flera timmar nu så nu är många samtal avklarade och det mesta fixet inför resan är gjorda:) Skönt!

Ikväll ska vi ut på en liten utflykt, fast med bil som tur är! Ska nog försöka sälja in förslaget med årets första mjukglass då också, he he.. Glass är bra när man är sjuk!

Inte en fin bild men dock så god lunch, gör ofta a´la minute sallader till mig nu när jag är hemma, med det som kylskåpet erbjuder.. i dag blev det: Mozzarella och kapris-sallad, älskar kapris..
Hackad ruccola (tycker den smakar bättre då?), två tomater varvad med skivad mozzarella, hackade soltorkade tomater och massa kapris på toppen med vinegrette med dill, olivolja, vitvinäger och lite dijon.. sen toppar jag alltid med massor av crema balsamico (underbar på allt, testa om ni inte gjort det!!)

Hoppas ni har det toppen och njuter av vår & Värme!

Kram från mig

Inga kommentarer: