fredag 16 juli 2010

väntar..



fina fina fredag..
Fick reda på igår att våran barnvagn kommit och att vi kan komma och hämta den när vi vill:) men vi har bestämt oss för att vänta en månad (om vi klarar det vill säga..) innan vi hämtar den, det är ju trots allt ett par månader kvar! Ska bli så roligt att se hur den ser ut i verkligheten för vi har bara sett den i våra färger på bild!! Vi ska köpa åkpåse från ett annat märke som jag har blivit tipsad om och som är så jäääkla snygga. Visar en bild på hur våran vagn kommer se ut, det är en Buga boo cameleon (helbrun).
Igår var vi även och handlade skötbord och spjälsäng, känns verkligen overkligt. Vi handlade också madrass, (mini)kudde, täcke och spjälskydd, åhh gud va mini allting är.. sött!
Bädsett och accesoarer till sängen ska vi köpa på andra ställen, finns ju hur mycket fint som helst.
Till veckan ska vi ta en repa på stan och införskaffa startkitt med kläder, snuttefilt, overall sånt som man vet att man bör ha från början (som julklänningen jag köpte i mars, he he)
Vi har köpt lite smått och gott men inget komplett än.

Pratade med min mamma för en stund sen, dom befinner sig på västkusten just nu och bara njuter. Men hon kunde inte hålla sig utan var tvungen att ringa och berätta att hon hade köpt så fina kläder till "grynet"... så mysigt!! Finns en underbar barnaffär (eller många) i kungshamn som mina syskon alltid köper så fina kläder till sina barn och där hade dom köpt "premiär" kläder ifrån. Tack underbara ni..
Även alfons summershop har ooootroligt mycket fint, ska nog besöka den när vi drar mot kusten:)

Visar också min nyinköpta kofta från Odd Molly, visst är den snygg?? Vet att den har funnits ett tag men men, jag köpte min i ull så det blir en riktig höst kofta. Jag har köpt den på Stuket (kolla länk) min kompis underbart fina affär som verkligen skiljer sig ut från mängden.. Så ett besök på stuket är ett måste om ni passerar Årjäng.

Nu ska jag åka och handla, vi ska ha vänner här på grill ikväll:) jätte trevligt!
Tänkte bjuda på grillad lax och sparris till det fraiche med honung och västerbottenost och färskpotatis.. mums hoppas jag

Ha en god kväll, kram

2 kommentarer:

Johanna sa...

Vilken fin blogg du har:-)
Grattis, hörde från Malin att ni ska ha barn -vad kul!
Hoppas allt är bra med dig.

Kram
Johanna M

Elise sa...

Hej vännen! va du e bra! Saknar dig i massor nu. kul å kunna följa dig å bebisen!!

ses snart vännen! Kramar Elise