söndag 11 juli 2010

härliga söndag..




Nu tar jag en paus från sol & badande.. för er som inte vet så har vi haft ett litet projekt här hemma sedan snön knappt hunnit försvinna, nämligen pool-bygge...
Och det var ett prosjekt kan jag lova, vi vat tvungna att spränga ganska mycket berg och sten där vi ville placera poolen och efter det krävs ju en del markarbete för att få det jämnt?? Men natten till midsommarafton tog vi premiärdoppet ( då var tempen bra!!) och efter det har vi badat varje dag, och jag måste säga att det är underbart.. Det är ju en underbar sommar än så länge och jag känner en ganska kraftig värmeökande kropp:)) så jag tror inte det kunde passa bättre.
Poolen vi har valt är från Folkpool och är fyra gånger sex meter, och vi har valt att ha saltvatten istället för klor vilket gör att det känns frächare tycker jag.
Vi har byggt ut den befintliga verandan med ett trappsteg upp till det nya pooldäcket så att det blir sammankopplat, nu är det istort dett "bara" räcket som ska till innan det är klart. Det gamla veranda golvet har vi slipat och målat med en svart lasyr, som även ribborna runt pooldäcket är målat i.

Visar lite bilder från "innan" och under bygget.. (poolen börjar där jag står och plockar smultron förra året...)

Ha en skön söndag! kram

Inga kommentarer: