söndag 18 juli 2010

söndag igen

Scones med jordgubbar..
Vilka djur..

Igår var vi på stor Trav hemma i Årjäng, var en regning start men ganska snart så var det förbi och eftermiddagen blev ganska fin. Var en del på trav när jag växte upp, bara för att det var ganska så stort i Årjäng. Var längesedan jag var på trav så det var riktigt roligt... kan ju villigt erkänna att jag inte såg så mycket på själva loppen, men roligt att träffa massa folk och titta på folk:) Hästar är ju underbart fina, och jag har ju lagt på många timmar i stallet med våra hästar som vi hade när vi växte upp!! första hästen vi fick hette Linda och var en pony, men hon hade inga öron... hon var importerad från Danmark och det gick någon sjukdom som tydligen gärna sätte sig på öronen.. stackars goa Linda!! Så dom klippte av öronen ( låter sjukt ja vet.)
Sedan fick vi (eller syster J) en större häst: Luntan el, LunPride, tänk vilka tider:) Fina minnen!
,
Skulle gärna kunna tänka mig en häst ( en pytte liten) som får plats lite överallt, säger att jag ska köpa det till grynet på 1 årsdagen:)) så hon lär sig i tid.. (men det går inte riktigt hem än..)

Nu ska jag duka fram till elva kaffet (blir tolv kaffe istället) och ta ut sconesen ur ugnen,
ska servera dom med färskkokade jordgubbar, gott hoppas jag!
Sen ska vi eller jag montera spjälsängen:)

Ha en fin söndag, kram

1 kommentar:

Anna sa...

Hej vännen!!
Kul att du har börjat blogga, kommer definitivt följa vad du skriver!!
Jag har haft det så stressigt sen jag kom hem från grekland, bara jobbat och pluggat till en certifiering som jag ska ha prov på i veckan! Klarar jag den blir det lite lugnare framöver så att vi äntligen kan ses!!
Ta hand om dig!!
STOR KRAM