torsdag 9 december 2010

Klassiska ting


Går aldrig ut tiden..Är det inte så??  Så är det för mig i varjefall, vare sig det gäller kläder eller saker. Så är det med mina fina julkrukor som är tillverkade av Hackefors, gamla vackra motiv av Jenny Nyström.. Ja tröttnar aldrig på dessa och de är det första som åker upp när det blir advent!! Tyvärr så tror jag inte att de tillverkar dom fortfarande..



Hej denna torsdag.

Nu har vi precis kommit in efter en härlig långpromenad, och jag som är bra på att tjata om väder måste få säga att idag, var det helt underbart:)
Eftersom Svea sover så skönt i sin vagn och fortfaranade gör... så passade jag på att fixa lite på utsidan hemmet. Så nu är det granris på trappan och nytt gran och tallris i lådan inne.. Fint!

Nu när P kommer hem ska jag sticka iväg och göra lite fix.. lite klappar så att säga!
Imorgon är det fredag och jag längtar.. P ska vara ledig och eftersom vi avbokade en grej för en annan, som nu inte heller blir... triiist!!! Men men
Så blir det en julklappsdag på stan:) och äta jullunch.. och det är inte fy skam det heller!
Kanske det t o m blir ett litet restaurangbesök på kvällen??

Idag har jag gjort julklappslista.. gör det du me!

Ha en fin torsdag kväll, kram från mig
På tal om klassiska ting.. Svea tjuvprovade sin julklänning i helgen, den är klassisk om nått.. men ack, Så sööööt. (Och P du är också söööt i din "klassiska" skjorta.. från Stenström, tihiiiii-:)

Inga kommentarer: