måndag 13 december 2010

Från utsidan..

Älskar våra stora stjärnor som vi har i finrummet, vi har valt att hänga dom ganska lågt så de täcker nästan hela fönstret.. 


Sankta Lucia alla..

Hoppas ni har haft en mysig luciamorgon..  Jag var uppe och såg det vackra tåget och fina sången imorse, men den planerade lussefrukosten...  tänkte jag ta ikväll!!
Brukar vara uppe igod tid och värma glögg och lussebullar, men idag gick jag upp precis till start och smet innan det va slut och kröp ner bredvid min lilla "lucia" igen... 

Nu har vi precis kommit hem efter en kylig men skön långpromenad, fick t o m användning för mina "goggels" som ligger kvar i skötväskan!
Nu sover Svea sin långa nap så jag ska passa på att leta recept på goda saffransbiscotti tänkte jag, mysigt att baka lite julkakor..

Har även fixat en julklapp idag, de ni.. Nu ska jag värma om mitt te innan chokladen är uppäten..
Ha en fin Lucia dag och afton.. Längtar tills vi får gå och titta på Svea när hon ska vara med i tåget!!

Kram från mig

Fina textpinnar va, passade på att köpa när jag var hemma sist.. från stuket www.stuket.se 
dom hade såå mycket fina julsaker som vanligt!!



P,s  Svea.. från ett litet "pass" i lördags, så duktig..
snyggt och koncentrerat...:)

va gör du mamma...??

Inga kommentarer: