måndag 18 oktober 2010

Härliga dagar..

Hej denna måndag!

Ja just nu är det helt fantastiska dagar:) Förrutom att hösten verkligen bjuder på fiiina dagar ( förrutom idag då!!) så känns livet verkligen underbart nu.. Idag myser jag och hjärtegrynet inomhus med tända ljus och gamla klassiker på tv:n
Helgen har varit en lugn och riktig myshelg med promenader och roooliga besök!! Så häftigt att få "visa" vår lilla skatt, vem hon är lik och vem hon är. Hon har verkligen blivit riktigt uppvaktad med fina ord, blommor och presenter... Tack för det!

Fick precis reda på att mormor eller min fina mamma kommer ikväll och ska umgås med oss:) Lycka för oss.. Var inte längesedan vi träffades för jag överraskade mor & far och resten av familjen i torsdags och bara dök upp på mammas jobb!! (något jag bestämt för längesedan att jag skulle göra någon gång..) och gissa om det blev uppskattat?? Vi hade två helt fantastiska dagar hemma, och fredagen tillbringade vi med morfar hela dagen eftersom mormor jobbade.. Så ikväll får det nog bli lite ostar och med tillbehör när mor kommer( tar igen 9 månaders ostförbud nu..) åhhh va roligt!
Lite ostar från förra helgens fross..


Är verkligen en liten lycko bubbla man befinner sig i, dagarna går fort, man är  inte supereffektiv men vad gör det?? På onsdag firar vi  månadsdag och herre jisses vad snabbt det har gått ( som alla sa att det skulle göra..) men ändå... känns det som hon funnits med oss så himla länge!! knepigt de där.
De två första veckorna var ju även P hemma och då var det verkligen buuubbla med dagar fulla av att pussa & krama, så nu är det ju en lite mer vardag en härlig sådan, sen kommer ju fredag och helg och dm känns lite mer "heliga" nu..

Har varit lite för lyrisk för att uppdatera här men nu ska det bli ändring på det.. hoppas ni alla mår och har det bra?

Nu ska jag börja på middagen Lax i ugn och hemmagjort mos:)




Ha en fortsatt fin måndag & va rädda om er kram från mig

P,s Höstfilmtips från mig: Mannekäng i rött och Ryttare i blått, helt suveräna och lagom lagom, Ryttare i blått såg vi på innan vi åkte in när jag hade värkar..d,s



 Stolt mamma & pappa...

Första dagen hemma

pyjamaspremiär första kvällen

3 kommentarer:

Elise sa...

Sötnosar!!!

Jenny sa...

Underbart! Hoppas allt är bra med dig och familjen! Det var riktigt längesen vi sågs, men det är kul att följa dig här på bloggen! Många grattiskramar till dig och lycka till! Njut varenda minut av lilla grynet, tiden går så oroligt fort!

Jenny Blomquist

Anonym sa...

otroligt, så klart ;)